Thursday, October 23, 2008

A Quick Update


HAPPY BIRTHDAY TO SZE MAY & CHERYL GAN!!!!!

-----------------------------------------------------------------------------------------------

I missed my bus by 3 seconds today. Before I could run to the bus stop, the bus had already turned into the main road. Oh well, will just have to wait for 15 minutes till the next one comes. So I decided to walk over to the bus stop situated farther away since I had nothing to do. While standing there waiting for my bus, I noticed that there was a construction going on on the opposite side of the road. The construction workers were trying to arrange those glass panel thingies (GPTs) along the sides of the building. And as I observed them, I think it took them quite a while (& effort!) to just place 1 GPT together with the rest of the GPTs. It really got me thinking, "What would we do without them? (the construction workers I mean)" No matter how beautifully buildings are designed by architects, without those construction workers, their designs would just be a mere design on paper. I can't help but to admire those construction workers. They pour out so much sweat and effort, yet they're not earning as much as professionals do (correct me if I'm wrong but I think they don't get paid very well).

------------------------------------------------------------------------------------------------


OK, moving along. I had this really random thought. If we asians are called asians, and those who are of mix heritage are called eurasians, then why are ang mohs called caucasians? There's the word "asians" in it. =S So what does that "cauc-" stand for? Have you ever wondered? Hmm...

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Oh!! Before I forget! OMG...today I almost inhaled a freaking fly!!! I was on the bus talking to a friend and this freaking fly decided that my nostril seemed like a good hideout and it flew straight into (well, it attempted to anyway, i can totally read its mind!) my nostril but hah! Just before it could fly into my nostril, I exhaled with all my might even though I very much wanted to inhale (lack of oxygen). =S Totally disgusting! Argh!

p/s: been really busy preparing for a presentation next tues & 2 assignments due next thurs & fri respectively.

XOXO,
Me

11 comments:

Anonymous said...

Hahah! I like this post! Love ya!


-gf-

Lin said...

LOL thanks, love ya too!! <3

.liang.n.jo. said...

well i think da construction workers here earn quite a lot....don know if its as much as the pros though.....
oh poor fly...i mean poor u ==D

prasana@poel said...

yeah thats true..they might not earn more than top proffesionals but they sure do earn heaps..they are well off dont worry....

they are called caucasian coz its from the caucasus region, geopoliticaly europe,asia and the middle east..mainly/generally its like ppl of european origin...i'm not sure if that place is still called caucasus region till today...

Lin said...

liang: hmph! =.=

pras: hmm...yeah, i know their pay is not too bad in western countries, but still....not as much as those who sit in the office all day. lol.

ahhh...haha, thanks for the info! my friend said it might be related to geographical info and voila! =D

esther said...

i think caucasians are a mixture of asian and white..

Lin said...

esther: hmm...i dun think so cause caucasians actually mean ang mohs. ang mohs are white, they can't possibly b a mixture. if they are, then what are eurasians? i did my own research and it's true that they're called caucasians because they originate from the caucasus region. like u know ehpesians are from ephesus.

blushstar said...

Haha, I like the way you write man! It's very readable and interesting. And though you swamp your blog with "stress" posts, you are still aware of the God high above looking down at you. =D
Good job!

Lin said...

thanks! =) well, the reason i blog is to destress. LOL and i am still learning every day in my walk with Him...so...ur blog encourages me too! thanks for that!

Mockingbird said...

Have you watched Jeff Goldblum's The Fly before? It's a very scary movie. If you're into horror movies, this is one classic you don't want to miss :p

Me? I'm no horror film buff. Horror movies scare the shit outta me and keep me awake at night :p

Lin said...

oh!!! REALLY?! thanks! LOL i'll get myself to watch it after my exams!! =P yay! but...u said it's scary, it might not b scary for me.

yeah, u told me that before. but ur wife loves horror movies right?! XP